illlogo
Search
Generic filters
Search
Generic filters

Privacybeleid Iconov.nl

Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we springen altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantensupport.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op www.Iconov.nl. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Iconov.nl is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Iconov.nl verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Iconov.nl, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan Iconov.nl gerelateerde domeinen.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of Iconov.nl klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je Iconov.nl bestelgeschiedenis of surfgedrag.

Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?

Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Iconov.nl, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.

We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een bestelling doet en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantensupport.

In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.

Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling

Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.

Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.

De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren.

Gegevens over jouw contact met de klantensupport

Je kan 24/7 contact opnemen met de klantensupport. Je kunt met ons e-mailen, chatten of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Instagram. We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons.

We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.

Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.

Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Facebook of Instagram, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als jij het bericht zelf eerder verwijdert.

Gegevens voor een optimale winkelbeleving

Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan Iconov.nl jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.

We zorgen er ook voor dat Iconov.nl zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij Iconov.nl. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken.

Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken

Wanneer je op Iconov.nl een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Als je zoekt naar een bepaald dekbedovertrek, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare overtrekken of hoeslakens. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen.

Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij Iconov.nl

Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.

Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen te bekijken in onze winkel. Dus het boek dat je net hebt gekocht, geven we dan níet als leestip. Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan twee jaar terug. Deze gegevens verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft.

Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om jou bij je bezoek aan Iconov.nl andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels hebben aangepast en dat prijzen tussen Nederland en Belgie verschillen.

Wij hebben een belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze winkel beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet relevant voor je zijn.

Zelf ingestelde voorkeuren

Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Ook als er een nieuwe release uitkomt van bijvoorbeeld een game kun je daar vooraf alvast op intekenen. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf uitzetten.

Gegevens voor marketing

Gepersonaliseerde e-mails en pushnotificaties

We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail of, als je de Iconov.nl app gebruikt, via pushnotificaties. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je pushnotificaties met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden. Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen of je daarover pushnotificaties sturen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van dergelijke berichten interessanter voor je te maken.

Gepersonaliseerde advertenties

Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op Iconov.nl en andere websites. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Wij doen dit alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Voor cookies geldt een beperkte bewaartermijn en die termijn verschilt per cookie

In je brievenbus

In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Hierbij kunnen we op basis van je aankopen en bezoekgeschiedenis of je klantcontact met ons of onze verkooppartners beslissen of jij een brief of pakketje krijgt. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor ‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’.

Gegevens uit klantonderzoeken

We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat klanten willen. Daarom kunnen we je gegevens (klant ID en e-mailadres) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Deze onderzoeken kunnen wij ook door derden laten uitvoeren. Op deze manier help je onze winkel nog beter te worden. Deelname aan een klant- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Hoelang jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het klant- of marktonderzoek worden bewaard, varieert per onderzoek. Wij verwijderen alle naar jou herleidbare gegevens zodra het onderzoek definitief is afgerond.

Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord

We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen. Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de reviewvoorwaarden.

Gegevens voor prijsvragen en acties

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als jij daarmee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden. Bij de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor wij jouw gegevens precies gebruiken en hoe lang wij deze gegevens bewaren.

Gegevens om fraude tegen te gaan

Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Hiervoor kunnen wij eveneens gebruik maken van de diensten van externe dienstverleners.

Achteraf betalen

Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus.

Social media

Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op Iconov.nl artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Iconov.nl krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

Met wie worden jouw gegevens gedeeld?

Verkooppartners

Wanneer jij via Iconov.nl een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam en bezorgadres. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.

Als je met onze klantenservicecontact opneemt naar aanleiding van een bestelling bij een van onze verkooppartners, kunnen wij aan de verkooppartner jouw vraag of klacht doorsturen, ten behoeve van het afhandelen daarvan.

Distributie- en logistieke partners

Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL, DHL en Boekuwzending.nl. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw pakketje op het door jou gekozen adres af te leveren.

Andere externe dienstverleners

Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.

Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

  • het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
  • het ondersteunen bij onze klantensupport;
  • het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
  • het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
  • het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
  •  het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners.

De overheid

Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Alleen op jouw verzoek: met andere bedrijven

Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van Iconov.nl. Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.

Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners?

Met gegevens van onze particuliere en zakelijke verkooppartners gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners.

Wanneer je via ons platform verkoopt als particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (jouw naam, jouw woonadres, jouw telefoonnummer en jouw bankrekeningnummer) ook jouw winkelnaam op (dit kan jouw eigen naam zijn, of een door jou gekozen alias) en de omschrijving die je aan jouw winkel geeft.

Wanneer je via ons platform verkoopt als zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf, e-mailadres, jouw contactadres (en eventuele andere adressen), betaalgegevens en je telefoonnummer) ook jouw KVK-nummer en jouw BTW-nummer op. Als je gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting verzorgt.

Wij bewaren de gegevens uit het verkoopaccount zolang je actief verkoper bij ons bent. Daarna verwijderen wij jouw gegevens, behalve de gegevens die wij op grond van de wet moeten of mogen bewaren. Op grond van de belastingwetgeving moeten wij bepaalde gegevens minimaal gedurende 7 jaar bewaren.

Hoe gaan wij om met gegevens van onze potentiële zakelijke verkooppartners

Wanneer je via onze website de Quick-scan hebt aangevraagd, gebruiken wij de gegevens die je hebt ingevuld (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf en het e-mailadres) om je per e-mail een persoonlijk advies toe te sturen. Wanneer je het telefoonnummer hebt opgegeven, dan gebruiken wij dat om je te informeren over verkopen via Iconov.nl. Deze gegevens bewaren wij 1 jaar zodat we kunnen beoordelen of je uiteindelijk een zakelijke verkooppartner van Iconov.nl bent geworden. Wanneer je hebt aangegeven die te willen ontvangen, sturen we potentiële verkooppartners van tijd tot tijd via het opgegeven e-mailadres aanvullende informatie over verkopen via ons platform. Als je deze informatie liever niet ontvangt dan kun je je daarvoor afmelden in de e-mail. Tenzij je na 1 jaar aangeeft de e-mails te willen blijven ontvangen, verwijderen we je e-mailadres.

Waar slaan wij jouw gegevens op?

Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.

Hoe worden jouw gegevens beveiligd?

Iconov.nl neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een groep specialisten in huis die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij Iconov.nl regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantensupport.

Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?

Onze dienstverlening is niet gericht op kinderen. Dit betekent dat het gebruik van Iconov.nl door klanten jonger dan 18 jaar alleen is toegestaan met de nadrukkelijke toestemming van een ouder of voogd.

Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?

Recht op informatie

Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.

Recht op inzage

Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen via onze klantendesk. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

Recht op correctie

Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in via onze klantensupport.

Recht om bezwaar te maken

Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun je doen via onze klantensupport. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang.

Recht op dataportabiliteit

Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis.

Recht op beperking

Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantensupport.

Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen

Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek in te dienen via onze klantenservice.

Recht om een klacht in te dienen

Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantensupport. Maar je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. Dit kun je doen door te e-mailen naar dpo@aholddelhaize.com. Tot slot heb je het recht om je met jouw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vragen?

Als je nog vragen hebt over de wijze waarop Iconov.nl met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantensupport. We helpen je graag.

Iconov
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0